Harga Sony Xperia Z5 Terbaru di Malaysia 2017

Tiga Peranti Dari Siri Sony Xperia Z5 Sudah Dilancarkan Untuk Market Tempatan. Harga Sony Xperia Z5 Serendah RM2299 di Malaysia.

Sony Malaysia sudah bikin lancar barisan piranti premium mereka iaitu Sony Xperia Z5 Premium, Sony Xperia Z5 Dual serta Sony Xperia Z5 Compact untuk market Malaysia. Ianya udah bisa dijumpai di market tempatan dengan harga RM2699 untuk Sony Xperia Z5 Dual disaat Sony Xperia Z5 Compact di tawarkan dengan harga RM2299. Bagi Jenis Premium juga juga akan masuk market pada November ini dengan daftar harga hp yang masih tetap kembali belum juga diumumkan.

Keluarga Xperia Z5 sebagai piranti yang paling baik pada system cameranya. Apatah kembali pihak DxOMark sudah meletakannya piranti ini ditempat awal jadi Smartphone Camera paling baik mendahului piranti perdana yang beda termasuk juga Samsung Galaxy S6 Edge, Huawei Nexus 6P dan Apple iPhone 6s. Kamu bisa menyaksikan carta terakhir perbandingan camera smartphone paling baik yang di keluarkan DxOMark.

mobile-chartCarta Yang Di keluarkan DxOMark, Sony Xperia Z5 Di Tangga Tertinggi.
Spesifikasi Sony Xperia Z5 – Camera 23 Megapixel, Cip Snapdragon 810 Serta Tiga Pilihan Untuk Saiz Paparan Termasuk juga 5. 5″, 5. 2″ Serta 4. 7″

Untuk Spesifikasi, Ketiga-tiga piranti premium dari Sony ini datang dengan prestasi serta system camera yang sama di mana ia digabungkan dengan cipset Qualcomm MSM8994 Snapdragon 810 bersama 32 GB memori dalaman serta 3 GB RAM (Terkecuali versus Compact yang datang dengan 2 GB RAM). Ia ikut dihadirkan dengan slot penambahan microSD yang bisa diletakkan makanya 200GB.

Untuk System cameranya, Siri Xperia Z5 datang dengan 23 Megapixel camera dengan sensor Exmor RS sebesar 1/2. 3 inci. Cameranya juga datang dengan Phase Detection Autofocus dan berkemampuan merakan video dengan resolusi 4K. Untuk camera hadapan juga, Ia ditambahkan dengan 5. 1 Megapixel camera untuk panggilan video dan berselfie.

Diluar itu, ketiga-tiga piranti ini ikut datang dengan tanda-tanda kalis air serta debu, pengimbas cap jari yang terdapat dibahagian sisinya, pengecasan layak dan datang dengan basis Android 5. 1. 1 (Lollipop). Sony ikut mengesahkan keluarga Sony Xperia Z5 juga akan terima kemaskini Android 6. 0 Marshmallow tidak lama kembali.

xperia-z5-1Sony Xperia Z5
Perbezaan ketara yang bisa diliat untuk ketiga-tiga barisan piranti Xperia Z5 ini yaitu pada saiz paparannya di mana versus Premium datang dengan skrin 5. 5 inci serta sebagai piranti awal yang datang dengan resolusi 4K (2160 x 3840 piksel) pada skrinnya. Untuk Xperia Z5 Dual serta Xperia Z5 Compact juga semasing datang dengan skrin sebesar 5. 2 inci (1080 x 1920 piksel) dan 4. 7 inci (720 x 1280 piksel).

Baca Juga : Spesifikasi Untuk Sony Xperia Z5 Premium, Xperia Z5 serta Xperia Z5 Compact

Harga Sony Xperia Z5 Premium, Z5 Dual, Z5 Compact Di Malaysia

Di Malaysia Sony Xperia Z5 Dual serta Sony Xperia Z5 Compact sudah pon ada di market tempatan. Untuk Sony Xperia Z5 Premium juga juga akan datang di Malaysia pada bulan hadapan. Senarai harga ketiga-tiga piranti ini seperti dibawah :

Bagi yang tertarik bisa dapatkannya di pengedar-pengedar rasmi Sony di Semua negara. Untuk membelinya di atas talian, Lazada Malaysia juga sudah tawarkan ketiga-tiga piranti ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *